Pakiety programów biurowych to biznesowy standard, bez którego ciężko byłoby wyobrazić sobie pracę we współczesnej organizacji. Prym wśród nich wiedzie Microsoft Office 365, z ponad 47% udziałów w rynku. Przyczyna jest prosta – aplikacje takie jak Excel czy PowerPoint w połączeniu z przestrzenią na OneDrive i komunikacją poprzez Outlook pozwalają na kompletną organizację pracy biurowej. Pewnie wiesz to z własnego doświadczenia – ale czy wiesz, że ich możliwości można pogłębić i rozszerzyć za pomocą dodatków? Poniżej pokazujemy, jak to zrobić w przypadku Outlooka.
Outlook w biznesie – co oferuje, a czego mu brakuje?
Microsoft Outlook startował ponad 25 lat temu jako stosunkowo prosty klient poczty elektronicznej. Z biegiem czasu pojawiały się kolejne edycje programu, a wraz z nimi – pakiety nowych funkcjonalności, które uczyniły z Outlooka przydatne narzędzie biznesowe. Obecnie Outlook jest złożoną, dobrze dopracowaną aplikacją komunikacyjną.
Równocześnie z powodzeniem służy jako też jako menedżer personalnych informacji i organizer osobisty. Sięgają po niego nie tylko wielkie korporacje, ale także jednoosobowe przedsiębiorstwa i indywidualni użytkownicy, którym zależy na kontroli nad swoimi mailami i czasem za pomocą jednego rozwiązania technologicznego.
Dzięki Outlookowi możesz zarządzać kontaktami i zadaniami, korzystać z kalendarza, prowadzić notatki i wiele innych działań. Ale nawet tak szeroko zakrojona aplikacja nie zaoferuje użytkownikom wszystkich możliwych funkcjonalności. Dlatego też Microsoft udostępnia profesjonalnym web deweloperom program, w ramach którego mogą projektować dodatki do Outlooka przeznaczone do zadań specjalnych.
Kontrola nad kalendarzem z poziomu maila – o niczym już nie zapomnisz!
Nie warto instalować u siebie każdego możliwego dodatku – łatwo się w nich pogubić – warto natomiast usprawnić i przyspieszyć działania, które wykonujesz najczęściej. Będzie to między innymi organizacja informacji z maili i błyskawiczna integracja ich z kalendarzem. Znaleźliśmy na to sposób!
Jeśli prowadzisz profesjonalną korespondencję przy pomocy Outlooka, z pewnością wiesz, jakiej dyscypliny wymaga efektywne zarządzanie mailami. Bez klienta poczty byłoby to całkowicie przytłaczające, ale nawet w Outlooku z jego przyjaznym interfejsem czasem coś pójdzie nie tak. Nie chodzi nawet o potencjalne błędy w programie, co o tak zwany błąd ludzki.
Czasem zapomnisz dodać coś do kalendarza od razu, prawda? To zupełnie naturalne – tempo pracy w firmie wymusza multitasking, na czym niekiedy cierpi zdolność koncentracji. Rozwiązanie na szczęście istnieje, jest bardzo proste, i już w ciągu kilku minut możesz przetestować jego wersję demo na swoim komputerze.
Rewolucyjny dodatek Outlook – zdarzenia w kalendarzu wprost z maila
Ten nowatorski, praktyczny dodatek do Outlooka, stworzony przez NGSolutions to narzędzie, które oszczędzi ci sporo czasu, nie mówiąc już o stresie. Z jego pomocą nie umknie ci żadna informacja! Nie będziesz też musiał pamiętać, aby zapisać istotną notkę w kalendarzu, kiedy już skończysz czytanie maili.
Póki co nawet Microsoft ze swoim potężnym zespołem deweloperskim nie zaplanował takiej funkcjonalności. Ale nic straconego – my ich ubiegliśmy, a z naszego pomysłu możesz zacząć korzystać już dziś. Na początek pobierz dodatek lub jego wersję demo, jeśli chcesz go najpierw wypróbować. Po instalacji będziesz nim mógł zarządzać z pozycji Zarządzanie dodatkami albo Zarządzanie aplikacjami, w zależności od wersji Outlooka.
Teraz przy każdym czytanym mailu albo na widoku listy maili zobaczysz dodatkową opcję w rozwijanym menu, które wywołujesz kliknięciem prawym przyciskiem myszy. Czytasz właśnie o planowanym spotkaniu albo widzisz prośbę, o której koniecznie musisz pamiętać? Wybierasz z dolnej części menu “Dodaj do kalendarza” i natychmiast zapisujesz tam kluczową informację. Gotowe, oto twój plan działania! Wystarczy kilka dni, by się przekonać, jak bardzo twoja efektywność skorzysta na proponowanej przez nas funkcjonalności.