Transformacja cyfrowa to jeden z kluczowych elementów ogólnej strategii transformacji biznesowej. Połączenie wyboru odpowiedniej technologii ludzi, procesów i operacji to sposób dla firm na szybkie dostosowanie się do rynku w tym pojawiających się szans, zakłóceń, zmieniających się potrzeb klientów, stymulowanie przyszłego rozwoju i innowacji. O tym, czym jest transformacja cyfrowa, jak przebiega i jakie niesie korzyści dla przedsiębiorstwa przeczytasz poniżej.
Transformacja cyfrowa
Transformacja cyfrowa opiera się głównie na integracji technologii i rozwiązań cyfrowych z każdym obszarem działalności. Jest to nie tylko restrukturyzacja technologiczna, ale również kulturowa. Wymaga gruntownych zmian w sposobie działania i zapewniania klientom doświadczeń i korzyści. Wprowadzanie transformacji cyfrowej pomaga zwiększyć liczbę pracowników i może prowadzić do zróżnicowania procesów biznesowych i modeli biznesowych.
Obszary transformacji cyfrowej
Bez względu na rodzaj przedsiębiorstwa każdy plan transformacji powinien uwzględniać trzy obszary w tym procesy biznesowe, modelu biznesowego, organizacyjną i kulturową.
Transformacja procesów biznesowych polega na dostosowaniu podstawowych procesów i przepływów pracy zmierzających do osiągnięcia celów biznesowych, konkurencji i wymagań klientów, często dzięki automatyzacji procesów. Transformacja modelu biznesowego opiera się głównie na przepływach pracy i obszarach związanych z zadaniami w biznesie. Transformacja cyfrowa powinna być zgodna z kulturą i wartościami organizacji. Utrata wiary w kulturę korporacyjną może mieć wpływ na wydajność, inicjatywę i dobrobyt pracowników.
Korzyści z transformacji cyfrowej
Transformacja cyfrowa zapewnia szczegółowe informacje, które ułatwiają podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym. Użycie zaawansowanej analityki firmy pozwala na generowanie w czasie teraźniejszym algorytmów, które optymalizują podejmowanie decyzji. Wpływa również na zwiększenie wydajności i produktywności. Zastosowanie zaawansowanej analityki danych pomaga w predykcyjnych pracach konserwacyjnych, skróceniu czasu przestoju, wykorzystaniu danych umożliwiających bardziej produktywne i wydajne procesy workflow. Kolejnymi korzyściami transformacji są uzyskanie lepszych doświadczeń klienta, pomoc w stymulowaniu innowacji w modelu biznesowym, a także wspieraniu solidnej i konkurencyjnej strategii rozwoju firmy, rozwoju nowych produktów i usług, poprawy rentowności i wzmocnienie kanałów przychodów i przyciąganie i zatrzymywanie nowych potencjalnych szans i klientów. Nie ulega wątpliwości, że aby jednak zmienić i zmodernizować podstawowe modele biznesowe oraz doświadczenia klienta, należy gromadzić i analizować dane w czasie rzeczywistym oraz opracowywać zautomatyzowane i inteligentne procesy w celu zarządzania nowymi modelami biznesowymi, płatniczymi i usługowymi.
Transformacja cyfrowa to ogromna szansa rozwoju dla przedsiębiorstwa. Efektem jej wprowadzenia jest nie tylko zmniejszenie kosztów, ale również zwiększenie efektywności produkcji i uzyskiwanych wyników.
Dzięki usługom IT oferowanym przez NG Solutions, Twoja firma zyska nowoczesne i efektywne rozwiązania technologiczne.