Obsługa informatyczna – jak dobrze wybrać

Bez kategorii

outsourcing-it

Zadania informatyka nie ograniczają się jedynie do podłączenia drukarki czy dostarczeniu w odpowiednim czasie nowego komputera dla pracownika. To przede wszystkim fachowa obsługa informatyczna ale nie tylko. Dobry informatyk powinien usprawniać procesy w Twojej firmie, utrzymywać odpowiednie bezpieczeństwo danych oraz prawidłowo wdrożyć RODO. Dobry informatyk ma świadomość, że posiada szeroki zakres obowiązków, począwszy od infrastruktury informatycznej, administrację serwerami, poprzez optymalizację i bezpieczeństwo danych, świadczenie usług informatycznych, kończąc na szkoleniu pracowników. Przyjrzyjmy się jak wygląda praca informatyka z bliska.

Co należy do obowiązków informatyka?

Pierwsze z czym kojarzymy pracę informatyka to wsparcie techniczne i ogólna obsługa informatyczna. Gdy drukarka odmawia posłuszeństwa lub komputer ciągle się wiesza pierwsze co robimy to udajemy się do informatyka. Pomoże on nam również w przypadku, gdy chcemy zorganizować pracę zdalną ale nie mamy pojęcia jakich narzędzi użyć do tego celu. To tylko jedna z wielu czynności, zadaniem informatyka jest tworzenie oraz optymalizacja sieci informatycznej w taki sposób aby wszystkie jej elementy współgrały ze sobą. Nie jest to już takie proste jak samodzielne podłączenie skanera czy reset komputera z nadzieją, że wszystko zadziała jak należy bez pomocy specjalisty IT i jego fachowej obsługi informatycznej firm. Po za stworzeniem odpowiedniej infrastruktury bardzo ważne jest jej bezpieczeństwo. Każdy laik wie, że firewalle i programy antywirusowe są potrzebne, jednak montaż oraz instalację pozostawia się specjalistom. Ze zdjęciem pojedynczego zabezpieczenia jest w stanie poradzić sobie każdy. Jednak wdrożenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, które uchronią firmę przed niepożądaną utratą danych czy skutkami niechcianej instalacji szkodliwego oprogramowania to już wyższa szkoła jazdy. Dobry informatyk wie, jak sobie z tym odpowiednio poradzić.

Jak wykonać audyt informatyczny oraz szkolić pracowników

Zadaniem audytu IT jest sprawdzenie, czy system informatyczny utrzymuje integralność danych, dostarcza właściwych informacji oraz chroni we właściwy sposób majątek firmy. Jeżeli uważasz, że Twoja mała firma nie wymaga obsługi informatycznej nie jesteś jedyny. Nic bardziej mylnego, w obecnych czasach informatyczna obsługa firm to podstawa. Raporty bezpieczeństwa przekazują następujące dane:

  • 62% firm było narażonych na przestoje w pracy i zakłócenia
  • 46% firm nie posiada procedur na wypadek awarii
  • 44% spółek poniosło straty finansowe w wyniku ataku cyberprzestępców
  • 21% spółek boryka się z problemem zaszyfrowania dysku

Przedstawione liczby nie wyglądają optymistycznie, jednak większości można było uniknąć. Wystarczy wcześniej przeprowadzić audyt informatyczny oraz sformułować odpowiednie procedury bezpieczeństwa. Do tego koniecznie trzeba dodać szkolenie pracowników. Pewnie każdy zna powiedzenie, że siłą drużyny jest jej najsłabszy zawodnik? W kwestii bezpieczeństwa IT w firmie to powiedzenie sprawdza się świetnie. Nawet najsprawniejsze systemy bezpieczeństwa i najlepsze programy nie pomogą, gdy zawodzi człowiek. Dlatego dobry specjalista IT nie tylko zadba o sprawnie działającą infrastrukturę ale będzie również pamiętał o tym, żeby odpowiednio przeszkolić pracowników pod kątem niespodziewanych ataków ze strony cyberprzestępców. Szkolenia ważne są w każdej firmie, również małe przedsiębiorstwa posiadają sporą ilość poufnych danych, których na pewno nie chcieliby utracić. Wystarczy się zastanowić, co by się stało, gdyby obsługa informatyczna firm zawiodła a światło dzienne ujrzały dane pracowników biur księgowych, kancelarii prawniczych czy też lekarzy bądź dietetyków, którzy posiadają dużą wiedzę w temacie zdrowia swoich klientów.

Lepszy dobry informatyk na etat czy outsourcing?

Każda firma potrzebuje dobrego informatyka, jednak pojawia się pytanie czy trzeba go zatrudniać na pełen etat? Tu na pomoc przychodzi outsourcing, czyli obsługa informatyczna firm, które tego potrzebują. Polega to na wynajęciu informatyka do konkretnych bieżących zadań, np. administracja serwerami, monitorowanie systemów informatycznych oraz urządzeń sieciowych czy też pomoc zdalna. Nie trzeba go zatrudniać, niesie to za sobą szereg korzyści:

  • Dostępność specjalisty 7 dni w tygodniu bez wypłacania nadgodzin;
  • Mniejsza ilość pracowników w oparciu o umowę o pracę;
  • Redukcja kosztów wynajmu powierzchni biurowej oraz zakupu sprzętu;
  • Brak zwolnień chorobowych oraz urlopów
  • Kompleksowa obsługa IT zapewniona przez szereg specjalistów

Zewnętrzna obsługa informatyczna firm niesie za sobą korzyści finansowe, brak konieczności zatrudniania informatyka na etat pozwoli na optymalizację kosztów w firmie. Zawsze proponujemy indywidualne rozwiązania, nasze usługi są dobierane na podstawie specyfiki problemu. Koszty naszych usług dobieramy zgodnie z wyborem odpowiednich pakietów lub na zasadzie indywidualnych zasad współpracy. Krótko mówiąc outsourcing IT to usługa skrojona na miarę każdej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *