Na czym polega outsourcing IT?

outsourcing IT

na-czym-polega-outsourcing-jakie-korzysci

Termin outsourcing IT wywodzi się z kombinacji angielskich słów outside-resource-using. Jest to zatem nic innego niż powierzenie obsługi zadań informatycznych zewnętrznym firmom outsourcingowym. Z każdym kolejnym rokiem można zauważyć wzrost zainteresowania usługami tego typu. Nic w tym dziwnego, z biegiem czasu wykonujemy coraz więcej czynności przy pomocy komputera. Każda większa firma w mniejszym bądź większym stopniu wykorzystuje systemy informatyczne. Począwszy od stosowania łącza internetowego po zaawansowane bazy danych umieszczane na własnych serwerach. Wiąże się to oczywiście z generowaniem dużych kosztów a także z koniecznością posiadania w swojej firmie zaawansowanej grupy specjalistów, którzy będą za to odpowiedzialni. Nic więc dziwnego, że od kilku lat rośnie zainteresowanie usługami outsourcingu IT, niesie to za sobą ogrom korzyści.

Na jakie korzyści możemy liczyć?

Korzystając z usług firmy outsourcingowej możemy mieć pewność, że czas reakcji na usterki i awarie będzie niemal natychmiastowy. Dzięki korzystaniu z takiej infrastruktury it możemy mieć poczucie bezpieczeństwa, że nie utracimy efektów swojej pracy a sprawy w zakresie obsługi informatycznej pozostawiamy w rękach fachowców. Daje to nam możliwość skupienia się w pełni na celach strategicznych firmy. Bardzo ważnym aspektem będzie również minimalizacja kosztów. Zatrudniając informatyka na etat przedsiębiorca musi się liczyć z wydatkami na szkolenia techniczne oraz sporymi wypłatami. Korzystając z obsługi informatycznej firmy zewnętrznej mamy możliwość zmniejszenia kosztów. Dodatkowym atutem outsourcingu IT będzie wygodna forma rozliczeń, brak zobowiązań wynikających z kodeksu pracy oraz płatności na koniec miesiąca. To wszystko może nam zapewnić płynność finansową firmy. Outsourcing IT zapewnia nam niewątpliwie gwarancję satysfakcji, możliwa jest bowiem rotacja specjalistów IT oraz działania na terytorium całego kraju. Korzyści outsourcingu IT więc są bardzo duże, dodatkowo klient może mieć poczucie, że znajduje się pod opieką profesjonalistów.

Offshoring i nearshoring czyli rodzaje outsourcingu

Outsourcing IT możemy podzielić na dwa podstawowe rodzaje, które stosujemy w zależności od lokalizacji firmy, której powierzamy nasze zadania. Mianem offshoringu określamy outsourcing IT zdalny, nearshoring oznacza natomiast outsourcing IT lokalny. Przykładem offshoringu może być zlecanie przez firmę z Francji zadań firmie zewnętrznej z Kanady. Offshoring stosuje się głównie, gdy firmy położone są od siebie w znacznej odległości, wtedy łatwiej korzystać np. z helpdesku. W ciągu ostatnich lat była to popularna forma zlecania obsługi informatycznej z prostej przyczyny. Przykładowo stawki azjatyckie były dużo niższe niż europejskie co wiązało się ze znacznym obniżeniem kosztów dla firm zlecających. Jednak z czasem wraz ze wzrostem konkurencji i wyrównaniu stawek offshoring stał się mniej opłacalny. Obecnie firmy decydują się głównie na nearshoring. Wiąże się to głównie z brakiem problemów związanych z komunikacją i różnicą kulturową. Zaletą jest niewątpliwie mniejsze ryzyko wśród zleceniodawców. Rynek Europejski w tym między innymi Polska oferuje świetnie wyszkolonych specjalistów. Znaczny ich odsetek biegle posługuje się językiem angielskim co w przełożeniu na rynki azjatyckie jest wielkim plusem. 

Usługi IT w ramach outsourcingu

Firmy mogą decydować z jakich rozwiązań będą korzystać. Do wyboru mamy szereg usług informatycznych:

  • bezpieczeństwo IT,
  • sieci teleinformatyczne,
  • archiwizacja danych,
  • tworzenie stron i systemów informatycznych,
  • usuwanie awarii oprogramowania,
  • aktualizacja oprogramowania,
  • administracja serwerami Linux i Windows,
  • obsługa serwerów oraz pomoc w odpowiednim wyborze,
  • serwis komputerów stacjonarnych i laptopów,
  • szeroka obsługa informatyczna.

Oprócz wyżej wymienionych usług outsourcingu IT dodać trzeba oczywiście szeroko pojętą pomoc informatyczną oraz doradztwo IT a także wsparcie informatyczne. Kompleksowe audyty systemów i sieci teleinformatycznych pomagają nam w zrozumieniu problemów oraz pozwalają na wdrożenie rekomendowanych zaleceń i usprawnienie kwestii bezpieczeństwa. Dodatkową usługą outsourcingu IT z jaką możemy się spotkać jest prowadzenie szkoleń zdalnych. E-learning jest obecnie bardzo popularny jednak wymaga stworzenia odpowiedniej platformy. To tylko przykłady usług outsourcingu IT jakie firmy oferują swoim klientom. Aby zapoznać się ze szczegółową ofertą zachęcamy do zapoznania się z zakładką Usługi IT. Oferujemy szereg rozwiązań dla Twojej firmy. 

 

Dla kogo skierowane są usługi outsourcingu IT? 

Każda firma, która nie posiada swojej własnej grupy specjalistów a potrzebuje dobrej jakości usług IT powinna zainteresować się outsourcingiem IT. Rozwiązanie sprawdza się również w firmach które posiadają swojego działu it, jednak nie są w stanie zapewnić odpowiedniego poziomu. Outsourcing IT będzie również odpowiedni dla nowych i rozwijających się firm, którym zależy na elastycznych i szybkich usługach outsourcingu IT. Właściciele oraz zarządy takich firm mogą być zadowoleni z rozwiązań firmy zewnętrznej. Oznacza to bowiem fachową informatyczną obsługę firm a także cięcie kosztów. Niektórzy są nawet zdania, że tylko zewnętrzna firma jest w stanie zapewnić usługi na najwyższym poziomie i jest to po prostu bardziej opłacalne. Analiza wad i zalet pokazuje jasno, że warto zainteresować się outsourcingiem IT.

Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *